Wednesday, September 5, 2012

raya yang bermakna

my lovely sibling




ne urutan kami adik beradik.. saya anak ke 2 dari  orang.. promote? eh, nda la..  pengenalan saja tu..  nice kan semua perempuan,
 "mama bapa duitt masssyuuuukkkkk.. hahaa, kerabau marii.."

assalamualaikum wbt.. hey dear fellla... saya lama dah tak update blog.. di kesempatan ini saya ingin memohon maaf andai ada perbuatan saya or perkataan saya ada membuatkan anda tersinggung, terguris perasaan.. maafkan saya.. selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin.. jemputla beraya kat rumah.. hehee.. post kali ne saya nak menceritakan pengalaman raya terindah yang saya lalui.. 
 pagi2 raya, bangun awal.. ok siap tak p sembayang raya, semangat da nak p beraya ruma sebelah memandangkan mama tak bwat apa2 pagi tu.. kira nak beraya trus ngan sarapan pagi kat ruma nenek tersinta kat sebelah ruma seja..xda snap pic kat sana.. nevamind.. makan lg penting.. sementara tunggu bapa balik dr masjid, kami adikk beradik berposing2.. tu la hasilnya pic2 diatas tu.. hehe.. then lepas tu, kami p ruma atok.. my dad punya bapa.. saya tak jumpa pic kami sekeluarga ngan atok.. nnti ada saya tambah k.. lepas dari sana, kami balik kampung sebelah mama pula kat kuala penyu, perjalanan dalam 40 minit, ok.. kami sampai kat kampung dalam tengahari mcm tu.. kami zohor dulu kat ruma nenek, xda orng kat sana, kami terlambat dorng da duluan p beraya.. lepas zohor, kitorang p kuburan.. macam retis kami 5 beradik, dah la baju sama, pakai spek mata hitam lagi.. huh.. hairan orang2 yang tengok.. tym tu tengahari, tahan2 panas la..

dalam keta  =)
mereka

with my lovely mum
then lepas g kuburan, kitaorang p melawat adik beradik arwah nenek haji.. kat sana isi perut, ngam lagi tym tu tengahari.. alhamdulillah, kenyang.. menu laksa dan nasi minyak.. disamping itu, posing tetap juga.. tak kira tempat.. then beraya sampai malam.. kat ruma nenek pun ada laksa.. kenyang sungguh hari itu.. makan seja.. full blast perut..

with kaka
eyan dan wana
senyum
with wana
adik beradik my mum with lovely nenek
hensem ba pacik2 ku..
family dr terengganu
baju merah tu c aji, bu sinah, mijan, then kat bawah mukri dan ikbal
pacik amett sekeluarga.. nice!
suasana berhari raya..
ramai family member ku..
my lovely family
muka penat beraya
fight kami.. hehe.. macam calon-calon ustazah pilihan kan? baju sama..

ifa siblings



      then.. 2 gambar ne gambar beraya malam ke 2 lau tak silap.. hehe..
seterusnya, beraya ke rumah pacik ku.. kat sana kami makan ambuyat, yummy.. lama dah tak makan, kali ne makan ramai2.. best..

happy family
arin kacau.. hahaa
berebut.. sepa cepat dia dpt..
posing tetap bila nampak lensa..
banyak peminat ambuyat sampai 2 kali tumpah..

mcm cinta 3 segi? ifaa, mijan and me..
romantik tak?
ne muka2 pantang nampak lensa..
abang chik.. berbakat walau badan kecik
yang ne, super wow.. hahaa
ada cerita disebaliknyaa...
like happy family...
seronoknya bila lensa memfokus mereka..
saya tido,.. haha.. ngan cuzy2..
jelajah raya..
jelajah raya...

untuk raya kali ini saya merasa hepi walaupun ada masalah sampingan, aiseh... btw, selamat hari raya aidilfitri semua.. maaf zahir dan batin.. saya ingat juga kau masih.. lepas ne saya akan post juga cerita2 hari raya saya.. nantikan.. chow chinci..  love u all..

credit thanks to paci nijam, paci amett, paci ijan atas picternya yaa..

No comments:

Post a Comment