Saturday, August 6, 2011

salam Ramadhan





assalamualaikum wbt dan salam ramadhan
lama suda xupdate blog ku ney..huhuu, bukan apa...minggu ne sibuk dengan test2 yang memang dugaan time2 puasa ney....by the way, belum terlambat lagi untuk aku mengucapkan selamat berpuasa bagi muslimin dan muslimat yang berada di luar sana..
dan seperti insan2 yang lain, aku juga berharap agar pada ramadhan kali ini aku akan menjadikan ia detik yang bermakna bagi diriku disamping dapat meningkatkan ketakwaan hati dan imanku..

asal saja ramadhan memang orang hepi sangat...itu sebab raya dah nak dekat...macam tu juga aku, aku suka bila ramadhan itu datang..suasana bulan ney xakan sama dengan bulan2 yg lain..believe it!! bulan ramadhan ini merupakan bulan yang penuh keberkatan, pada waktu ini lah kita digalakkan mengejar keberkatan itu..banyak ibadah sunat boleh dilakukan disamping dapat meningkatkan takwa seseorang individu tersebut..puasa tidak hanya menahan diri daripada xmakan dan x minum, bahkan dapat mengawal nafsu dengan baik..insyallah semuanya akan dapat dilaksanakan dengan baik jika dihayati dengan bersungguh-sungguh..maka dengan itu, marilah bersama2 kita mempertingkatkan iman kita pada bulan ramadhan yang mulia ini...

aku taw aku juga manusia biasa yang xlari dari melakukan dosa..tapi biarlah pada bulan ini kita melakukan ibadah unutk merawat dan membersihkan hati kita...
ok itu saja post untuk kali ini...cheers...=)




No comments:

Post a Comment