Thursday, September 29, 2011

Abang Adi


Assalamualaikum wbt…
Hey all, apa khabar kalian? Hopely semua sihat…(^_^)
Sekarang saya dalam minggu exam, tu la jarang nak post..hehee....
Saya dah sihat sikit dari hari2 yang sebelumnya,  memang la, saya akui, memang parah juga sakit saya, tapi syukur alhamdulilah saya dah pulih even tak sepenuhnya..thanks Allah, keluarga2 ku dan kawan2 ku yang banyak membantu dan memberi dorongan terhadap diri ku ini…
Sekarang saya boleh jalani kehidupan seperti biasa awak..sob2..

Dahla, straight to the point, saya nak cerita2 sikit apa yang berlaku dalam kehidupan ini..eceh..
Begini, my mum ada cerita sal kazen ku,  kami panggil Abang Adi..dy ada makwe...lupa suda siapa nama perempuan tu , juz yang saya ingat perempuan tu punya kazen,  junior saya time kat sekolah dulu..pernah juga la jumpa perempuan tu, time kenduri kat rumah Abang Adi ne, last year kalu xsilap saya la..cantik perempuan tu, ayu dan bersopan santun..hormat orang tua lagi…tapi tu la, jodoh xda.. Abang Adi sendiri tak tahu, perempuan tu dah kawen sama lelaki lain..yang hanya kenal 2 bulan saja, berbanding hubungan Abang Adi sama perempuan tu hampir 10 tahun.. Dorang kenal dari sekolah lagi, sama2 dari tingkatan satu sampai belajar sama2 kat universiti lagi kt UM..tapi itula betul la kata orang, kita hanya merancang, Allah yang menentukan.. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.
Saya simpati dengan kazen saya yang seorang ne, tapi apa2 pun life must go on..mcm saya juga, bru juga lepas melalui saat yang sama mcm begini…tapi, biarlah..past is past…saya pun bukannya perfect sangat nak dapat kehidupan yang saya impikan..semua tu dah tertulis kat Luh Mahfuz soal jodoh, rezeki dan perjalanan hidup saya disana..cuma kita berusaha untuk mempertingkatkan nya sahaja..

Abang Adi, saya doakan semoga abang dapat perempuan yang jauh lagi baik dari perempuan tu…mungkin dia bukan jodoh yang tertulis untuk abang..(^_^)..

No comments:

Post a Comment