Friday, April 27, 2012

borang


Assalamualaikum wbt.. agak lama suda saya tak bercerita2 kat sini... hehee

Sekarang saya sakit Kepala tengah pening memikirkan banyak borang kena semak ne.. huh..
Borang apa yang saya maksud kan? Borang untuk jadi boipren.. hahaaa, lucu kan..
Banyak tu, tak la sampai sepuluh tapi dikira banyak sebab lebih dari dua.. betul tak?? Hihii, saya bukan nak menemberang tau apa2 ja la.. saya Cuma berkongsi apa yang saya rasa bukan saya nak menunjuk-nunjuk ngan sesiapa dengan apa yang saya post ne.. walaupun saya tahu bukan semua orang rasa apa yang saya rasa ne, tapi inilah hakikat yang saya sedang hadapi buat masa ini.. saya bukan jual mahal tak nak terima cinta dorang, saya Cuma lebih berhati2 dalam memilih pasangan, kalian sendiri pun mesti nak macam tu kan.. nakkan yang terbaik untuk masa depan kalian sendiri, saya pun macam tu juga.. lagi satu nanti salah buat pilihan, menyesal takda guna.. pilih yang satu ne, yang sana pula frust, nak pilih yang sana takut kecewakan yang sini pula.. hemmm, dilemma sangat ne..
Saya stori sikit je la sal ciri2 calon2 tu.. calon pertama tu, dy orang kampung saya.. tak la kenal sangat sebab jarak umur kot.. hehee, lahir 80 an la.. rapat2 macam tu je la, kan sekarang dah moden, guna sms je, tak pun call.. tak payah jumpa pun tak pa kan.. lagi satu, dy ne kawan juga ngan kazen2 saya, dah sekampung mestilah kan, main bola sama, lepak sama.. dy ne dah kerja , muka ble tahan juga la.. calon imam muda kampung.. hihii dan hubungan saya dengan dy, family saya tahu la Cuma kebanyakkan mereka tak menggalakan hubungan ne.. kenapa ekk?? Saya pun tak tahu sebab musababnya, ok stop calon pertama..

Then, calon ke-2.. emm, kenal pun dari nama saja, ntahla.. semua ne kawan sekolah yang punya pasal, dia p bagi num phone saya ngan mamat tu. Huh, nak marah pun xda guna, dia dah bagi xkan nak suruh dia tarik balik kan... dah tu, formal sangat, hah sabar ja la.. ne pun lelaki bekerjaya juga la, walaupun tak pasti kerjaya apa yang dia major tapi biarlah dia.. yang saya suka dia ne jujur orang nya, mayb juga lurus bendul kot, suruh bwat apa2 mayb dia sanggup kan.. tak try lg, hahaa (ketawa jahat) tapi tak nak lah buat macam tu.. dia ne suka berangan jauh, belum lagi ada apa2 dah macam2 yang dia rancang.. mengarut.. stop..

Next, ne sorng lagi yang sangat huh, dia ne jenis yang tak paham bahasa, dah sah2 saya cakap melayu ngan dia pun masih tak paham lagi... saya dah reject awal2 lagi, tapi tak putus harapan,tak henti2 nak cuba pikat saya.. walaupun dah lama masi juga dia setia.. saya anggap dia kawan saja tak lebih dari itu.. konon sanggup tunggu sampai saya berubah pikiran, wahh, sampai kucing bertanduk kot baru saya bleh terima dia kot.. hahaa, memeningkan.. tak sah kalu dia kol sampai abis batry phone, sampai saya off phone tak tahan ngan dia tu..

Seterusnya, kawan saya sendiri.. tak sangka, dalam berkawan2 ada pla yang main suka2 ne.. mcm budak sekolah, tapi hakikat berlaku.. emm, tak sangka dalam ramai pompuan kat kelas, saya juga yang kena pilih.. kenapa? Saya sendiri tak tahu, adalah dengar dari kawan dy konon jatuh cinta pandang pertama, tak tahu la betul ka tak kebenaran tu.. mula tu kami rapat, bertegur macam kawan biasa, lepas tu terperasan juga la yang dy ne tgk mcm ada somting ja, tapi masi buat dunno, anggap mcm xda apa2.. lepas tu dy menjauhkan diri lepas luah perasaan, tak berani tegur konon, malu la, takut saya tak ble terima ngan perasaan dy tu la.. tapi saya anggap biasa saja, kan dah besar, saya pun kena piker semua ne bagus2... kami kontek guna hp ja.. dy ne baik sangat, tak sampai hati nak kecewakan dy.. tapi saya belum bersedia lagi nak bagi jawapan, walaupun dy ne antara yang setia tunggu jawapan saya... bertambah pening memikirkan nya...

Setakat ne tu je la calon yang menonjol, hahaa, yang lain masi waiting list.. hehee, xda la..
Saya tak rasa pun saya cantik, tapi kenapa orang suka sama saya??
Saya masih tertanya2, kadang tu ada juga Tanya ngan kawan2, ada yg cakap ada somting dalam diri saya yang istimewa kat mata dorang tu.. betul ka??  Ma’cu pun pernah gak saya Tanya soalan saya, dia cakap muka saya ada manis kalu orang tengok..  bukan nak masuk bakul angkat sendiri tapi ne betul saya tak tipu.. 
Pernah gak dulu tym mula2 masuk u,saya masih ingat.. ada kawan sekelas pernah cakap direct depan saya, “ko ne nda juga cantik tapi kenapa banyak lelaki suka sama ko?” saya tym tu tak sangka dy akan Tanya mcm tu, hanya mampu tersenyum, padhal kawan kat sebelah saya dah macam nak tampar seja pompuan tu..  
Dah laa saya banyak bercerita pula, takut ada pla yang termuntah ngan cerita saya ne, ya saya tahu saya tak semudah yang disangka.. mayb ada kat luar sana yang benci ngan saya, tapi saya terima. Saya anggap itu sebagai dorongan untuk saya berhati2 meniti kehidupan ne...  saya tahu saya tak sempurna untuk dapatkan seorang yang sempurna untuk diri saya.. bagi saya biarlah Allah yang menentukan semuanya sebab Allah Maha Mengetahui atas segala sesuatu..

Pesanan buat yang sedang mencari jodoh :

"... Kadang - kadang kita jgn harapkan sangat kesempurnaan dari pasangan , kerana kita MEMANG TAKKAN JUMPA YANG SEMPURNA tetapi ada yang ALLAH ciptakan KHAS untuk kita , sesuai dengan diri Kita dan kita boleh hidup bersamanya , dengan segala kekurangan dan kelebihan dirinya ..."

P/S : Itulah namanya JODOH :-)


Renungan buat diri saya sendiri dan juga kawan2 sekalian..
Terima kasih sebab baca... sori kalu ada terkasar bahasa dan melukakan hati orang yang baca post ini...

No comments:

Post a Comment