Thursday, May 24, 2012

Perkahwinan Mama Ct

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera to all reader!!!  Heheee, agak lama juga saya tak melalut kat sini.. korang rindu tak??? Saya rindu taw nak kecoh kat sini... tapi disebabkan tanggungjawab yang telah diamanahkan saya terpaksa melupakannya... hihii, berbunga-bunga pla.. nanti saya cerita sal tu k...
Dan seperti yang saya janji pada post lepas saya nak post tentang resepsi perkahwinan mama ct saya.... walaupun dah beberapa minggu berlalu tapi rasanya belum terlambat untuk menceritakan pengalamannya.. heheee

28 dan 29 April 2012 merupakan tarikh berbahagia buat salah seorang macik saya, yang lebih selesa dipanggil mama ct... resepsi perkahwinan tak juga grand la, tapi meriah kerana ramai orang datang... hehee jumpa saudara2 kat sana membuatkan hubungan sesama keluarga makin erat...

Mama ct merupakan cucu bungsu bagi keluarga Matusin.. dan my papa cucu sulung.. hehe, mama ct masi muda baru 21 tahun, sama umur ngan kakak sulung saya, dah jodoh dia sampai, lagipun suami ble tahan.. dah kerja, terjamin juga masa depan..

Okla, tak nak bagi korang bingung... saya teruskan cerita saya...  pada tengahari 28 aribulan, majlis akad nikah telah dijalankan di surau berdekatan.. sebelum pegi rumah pengantin...
Sebelum berangkat pengantin sempat posing....kami adik beradik kira anak buah yang rapat ngan pengantin.. hehee..



pengantin dan kakak sulungnya berserta anak buah.. 
pengantin bahagia =)
cucu pest dan last keluarga Matusin..

saya dan pengantin..

wana dan pengantin..

adek dan pengantin..

3 dara pingitan..

wana, aryanna dan adek..



majlis akad nikah..

pengantin sama cantik sama padan..

penyerahan mas kahwin..

=)
pembatalan air wudhu'

Dan pada petang hari, kami sekeluarga balik ke kampong sebab sepupu my mama juga ada kawin.. kami pun lawat jap.. 

kembar tak seiras.. angah dan adek..


Malam tu, lepas makan je, dan majlis merenjis pengantin, kami balik p rumah mama ct.. hampir jam 12 tgh malam.. mengantuk tu jangan cakap la.. tapi pikir2 majlis ne jarang2 ada, gagahkan diri juga.. hehee, sampai sana, dengan mata merah2, kazen saya bawa nyanyi karoke.. emm, layan ja sebab xda kasi kawan dia nyanyi.. dan rezeki dia la, lepas jak nyanyi dapat cabutan bertuah..  biarlaa, budak2.. dah tu, tolong kemas2 tuk persiapan keesokan harinya.. susun cawan, sediakan suda, atur meja dan macam2.. lepas jak dah siap buat tu, posing jap kat pelamin.. hehee dan akhirnya balik ke rumah jam 1 pagi.... dan cerita hari tu tamat.... 









promot.. paci saya masi single.. hahaaa

karoke ngan abang along..

posing kat pelamin..
angan2 ja tinggi...

my little sisters..

iklan...
ayah dan ijaa...



p/s  gambar snap sendiri, jadi tak profesional la.. hehee.. yang penting memuaskan hati sendiri.. guna kamera paci ijan dan macu..



sekian terima kasih...

No comments:

Post a Comment