Thursday, October 25, 2012

cuti cuti cuti

assalamualaikum wbt dan salam sejahtera

hopely u ols sihat sentiasa dan hepi hepi disamping keluarga tercinta..
kini dah seminggu saya bercuti kat rumah.. cuti sem dah start.. bulan 12 baru sambung balik, aauuuwww, lama nya saya bercuti.. tapi buat masa sekarang ne saya belum pasti mau buat apa.. peluang kerjaya yg paling cerah buat masa ne adalah jadi babysitter.. almaklumlah tu yang paling mudah dan ngam sma hidup saya.. hahaa, lagipun saya ne ada ciri keibuan sikit.. so, sesapa berminat, pm.. hahaaa, xdala gurau je k.. 
terpikir juga nak cari kerja, ala nak tambah pengalaman gitu, tapi bapa saya melarang sekeras-kerasnya tindakan saya tu, malah kata sanggup bg gaji even duduk rumah seja, waahh sampai macam tu sekali.. 
takpala, mungkin ada sebab bapa buat macam tu kan.. "+ve thinking"

hehee, dah start cuti ne seriously naik boring, tengok tv bosan, hadap laptop tak tahan, nak marathon wayang kat hardis tu malas, nak makan takut naik badan, apa seja nak buat tak kena.. ishhh, rindu nak pegi kelas la, nak buat eksperimen la, nak buat tutorial la, nak jalan2 ngan kawan2 la,. ngada ngada.. nanti start kuliah, rindu nak cuti.. isshhh.. lumrah hidup begitula.. 

sekarang ne pun dah bingung nak buat apa. kerja makan tidur je la nampaknya.. tidur cukup 8 jam, makan kenyang.. syukur alhamdullillah.. tapi tu la, takut naik badan, penat nak kasi turun ne.. haaa.. 

baru baru ne, satu satunya kakak kesayangan saya konvo.. ala, yang terima sijil sijil tu.. kakak dah dapat sarjana muda dalam usia 22 tahun, congratz kak.. bangga jugalah ngan kakak..kakak juga cucu pertama dapat degree ne, bangga juga nenek ngan atuk saya kat kampung. hehee.. semua ne buat penaik semangat saya.. chaiyookk.. kakak konvo kat ums hari ahad lepas, 21 oktober tu.. kemeriahan dapat dirasai oleh ahli ahli keluarga dari sebelah mama.. waahhh, meriah.. dua buah kereta p sana.. orang dalam 14 orangla.. kira ramai kan lebih dari dua orang.. hehee

saya bersama iyan, wana adek dan sepupu saya c ipa pakai satu kereta ngan paci kesyangan paci jan.. ala, bujang bujang punya kereta best la.. dalam keta tu ketawa seja nda pandai berhenti ada seja yang bikin ketawa, nda pun mengasi kena orang.. haha kenangan itu susah nak dapat.. 

layan gambar2

meriah tak?
before gerak. jay's family
ne apa? haha, LOL
angkatanku naik keta paci
model apa ne? haha
kaka ku cucu pertama dpat degree..
lepas grade .. jay's family

dan ada lagi gambar studio nak share tapi belum amik kat kedai lagi.. hehe, nnti dah dapat saya post kan.. buat sepupu sepupu ku yang masih bersekolah dan dimana saja kalian berada, contohilah c kaka ne utk menikmati kehidupan yang senang di masa depan.. ini semua utk diri sendiri bukan utk siapa siapa k.. kalau bukan dari sekarang berusaha bila lagi, ubah lah nasib diri sendiri tu bukan tunggu iya berubah sendiri..  ingatan juga buat saya, perjalanan saya pun masih jauh, so sama samalah kita berusaha untuk mendapat kesenangan dalam hidup yang diimpikan.. apa apa pun yang dilakukan mestilah dan haruslah kerana ALLAH semata-mata, bukan utk menunjuk-nunjuk dan sebagainya.. dan kau jaga diri baik baik, terima kasih untuk segalanya.. saya dah penat.. 
"If you ignore me, I will ignore you. If you don't start the conversation, we wont talk. If you don't put in the effort, why should I?"

sekian terima kasih =)


No comments:

Post a Comment