Monday, December 31, 2012

hepi new year


Assalamualaikum wbt.. apa khabar u ols..? seelah sekian lama  dah x update, now i’m here..
Sekarang dah malam terakhir  bagi 2012 ne..   saya dah tahun akhir kat universiti ne. So, kira senior la ne.. hihii.. senyum bahagia, tinggal 1 semester sebagai pelajar Diploma sini.. dan lepas habis plan mau sambung Degree. Sementara masih muda, carilah / timbalah ilmu untuk kesenangan dunia dan akhirat. For the girls, memangla ada yg kata kalu belajar tinggi2 xsemestinya duduk kat dapur, but don’t worry.. tak semestinya ok.. yang penting berusaha, then, dapat gaji besar, pastu boleh buat besar2 dapur.. aik, macam xda kaitan.. seriously, haha..

Untuk semester ini, roommate masih sama macam sem lalu.. c Kak Dilah.. Kat kelas, hampir semua masih sama , Cuma yg lainnya, guru yang ajar. Hee.. sem ini juga saya ambik 6 subjek, Cuma 5 yang masuk exam.. yang 1 lagi 50 % bergantung kepada mini projek. ok, tak tahulah kenapa sem ne paling bermasalah mau register kos, ngan student portal. Paling bergaya, menyuruh kita ne berulang alik kesana ke mari. Sungguh seronok dirasai, seriously tak semua tempat kat sini aku hafal k. Kalau orng luar tnya tmpat yg jarang dengar, ternganga juga tu. Haha, lucu..

Lepas cuti seminggu ne, baru bersemangat balik nak belajar *kononla hihii.. yaa, azam tahun baru ne nak belajar sesungguh-sungguhnya.. Apa taknya, masa ne lah nak tentukan masa depan sangat2.. InsyAllah habis diploma ne nak ambik Forensik.. Super duper paci­2 sebab dengar aku nak ambik kursus ne, mungkin tak percaya kot, lagi satu sebab tak nak saya menyesal dengan pilihan tu. Apa taknya, kena berkorban masa juga bidang ne.. Tapi takpa, semua tu buat penaik semangat saya. I’ll prove it ..
3 minggu yang lalu, belajar mcm ala kadar seja.. masuk kelas , ambik kedatangan. Mungkin lepas cuti ne, semua lecture ngajar straight kot.. Allahu’alam ..  hopefully semuanya dipermudahkan.. =)

Tak nak cerita pasal kat U ne.. minggu lalu kaka sepupu saya dah mendirikan masjid dengan jejaka pilihan hatinya.. ayat berbunga bunga.. bluekk.. hahaa, layan gambar kat bawah.. =) 


sesi penyarungan cincin
lawa kn.. 
congratz kaka dan abng Syufa =)
yg ne, babu ku jeles pakah ngan aku.. 

budaks comel 

malam berinai

my grandmother kasi tawar tepung kaka fara..
antara artis yg datang 

yg ne sibuk ngan dunia sendiri

w wana
my sibs on pelamin.. mana taw lpas ne kmi yg naik pelamin.

my dear kajen 
c faiz da ensome boi
artis mau nyanyi, bnyk peminats yoo
acara potong kek.. btw da gmbar sanding 


sori juga sbb xda gmbar sanding, kesilapan teknikal.. harap maaf.. 
specialcredit to abng adi .. 

So, memandangkan malam ne malam terakhir 2012, saya mengucapkan selamat tahun baru utk semua, dan semoga azam kamurang tercapai k. Dan azam baru saya adalah merealisasikan azam yang terkandas pd 2009.. nak tahu apa halnya tu? Haha, saya taknak berboipren dulu sebelum habis belajar k.. =)
Perkara lalu dibiarkan hilang d telan masa, sekarang just fokus what we face it.. 
Now, saya dah terima hakikat kalau hidup mcm ne, walaupun i misses ur family.. 
Teruskan hidup hingga ke nafas yg terakhir.. 

Selamat Menyambut Tahun Baru kpd semua manusia d muka bumi ini..
Semoga berjaya juga dlm peperiksaan kpd sesiapa yg menghadapi exam awal tahun depan.. 

Thanks 4 read !!!

With love,
iza_syana MS.      




No comments:

Post a Comment