Sunday, January 29, 2012

bajet konon...

assalamulaikum wbt...
salam rindu buat semua follower ku.. eceh... hihiii, lama suda tak mengupdate blog ne..
rindu suda mahu mencurahkan perasaan,.. aiseh, hahaaaa
nda la, banyak masa saya dihabiskan bersama buku aka mengulang kaji pelajaran, ada test dan kuiz..
dan stori pada kali ini adalah cara merancang bajet dengan bijak....
nah, hari ne saya bersama ieka dan ewa pergi melancong ke bandar untuk beli barang2 keperluan.. hahaa,
memandangkan elaun belum masuk, so perjalanan pada hari ini sangatlah dititikberatkan dengan kata lain saya berjimat... saya menetapkan bajet untuk hari ini adalah RM 15... but, lain pula jadinya.... mari kita tengok2 balik apa yang terlebih ne... hehee

awal pagi lagi kami jalan suda, jam 8 bangun terus p mandi bersiap dal sebelum jam 9 sampai suda di tangga merah tunggu bas.. adalah dalam 15 minit tunggu, baru lah sampai itu bas.. nasib tak ramai peminat bas tut..

ne ika sama ewa.. 
 perjalanan ke bandar memakan masa 40-45 minit... huh... ikut paci bas yang bawa la... tapi kira ok la, mau awal2 sampai pun xda guna juga, belum juga buka kedai.. hihiii,
then, sampai seja, terus ke destinasi first.. ika p beli kain tuk hadiahnya ke cik abang.. hehe
macam d london pla suasana d tmpat beli kain tu, banyak burung2 merpati jalan... sori xda pic.. =)
next, lepas berbincang2 teringin la pula mau p tgk wayang... dan wayang yang menjadi pilihan hati kami adalah sumpahan kum kum... nah, seram jo itu cerita.... hahaaa


tiket wayang... hehee
 
wayang start jam 12.. tapi ada setengah jam lagi mahu masuk hall.. jdi, p ladies jap...

nah, pose d ladies...

lagi pose..




hehee, movie tu berlangsung kira-kira 1 jam setengah..  mcm2 feeling tgk, ada seram, ada lucu.. wah.. overall saya takut tengok.. hahahaaa.. bikin malu.... =) sudalah td saya duduk sebelah cowok.. hahaa, opps... over pula... xda apa2 la.. abis jak wayang, p cari makan... lapar 
dan destinasi pilihan adalah mac donald.. kami p mc d api2 centre.. kat sana beli mc chicken seja... bikin alas perut... dan lepas tu balik la... hahaaa, sekejap seja... dan last desinasi seblum balik p kfc wawasan lagi.. nah, nda abis2 p beli makanan.. supply tuk malam ba.. hehee

mc Chicken.. =)

nie seja barang yang saya beli.. suma makanan    


tunggu bas penuh, ewa sama ika.. makan2... 


dan akhirnya sampai hostel sebelum jam 4.. yeehh.. sampai target mau balik sebelum jam 4...
but, target duit nah.. sorry to say, lari bajet.. hahaa
dan lepas rehat2 sekejap, baru la p bungkar2 balik apa yang di beli dan dibelanjakan untuk hari ini... finally jumpa, ne seja.. hahaa dan semuanya memakan belanja sebanyak RM 21.45.... hihii... bajet sangat la katakan.. lari bajet p tgk wayang rupanya... (^_^)
nah... resit2 untuk hari ini....
resit2 juga... 
terima kasih baca.. =)
 tenkiu ewa atas coklat strawberi nya...

 sekian cerita sal bajet... alang2 mengupdate ne, mau tambah2 sikit cerita ne.. hehee, kemarin ada event family day kat Teluk Likas.. nah, aktiviti bersama jpk2, yala.. aku kan jwatan kuasa kolej.. hahaa (riaknya...) nnti jak post gambarnya...



souvenir dr program ini.. hehee
hehee 


pic meeting.. hehee dpan2 lg sayA tu..

pose + photoshoot =)




 



saya rindu c adik... =(


eyan, wana & saya.. i miss them ='(

hehee =)

senyum c adik... hihii

 dan akhirnya stori saya pada hari ini telah tamat.. hehe...

 p/s : tadi tym saya jalan sama kawan2 saya, saya jumpa kawan saya yang lama suda tak jumpa... c nana, saya rindu oww sama ko... lama suda kta xjumpa kan.. wlupun sekejap seja kita jumpa td, but its ok... saya suka.. heheee, dan semoga cepat sembuh ya sayang... heheee
 

2 comments: